På besök i bensbyn

Idag packade jag in Stråla i transporten och så åkte vi till Lena å kusarna i bensbyn.
Sen red vi ut en sväng tilsammans, syster och bror.
Köpte ett nytt schabrak åt Stråla igår, det blev mycket stiligt. Men hohum att jag skulle behövt få bak gjorden lite.


Som vanligt var hon världens bästa häst. Precis då vi gått i väg från gården så råkade brorsan lukta henne i rumpan så hon skrek och sparkade bakut. Sen blev det lite fundersamt om hur vi skulle bete oss en liten stund. Pytteliten. Men jag gjorde illa handen såklart.
Jag klev av två gånger under turen, en gång för att jag blev lite feg då det kom andra hästar och en gång då det blev för grusigt om hennes fötter.


Baycon blev lite trött


Stråla sover över där inatt.

Fantastiska häst
1 kommentar
Johanna

Inte visste jag att hon & Baycon var syskon :P