Midsommar


Idag blev en ganska bra dag ändå om man ser den som en dag som vilken som helst. Bättre midsommrar har man väl haft.
Har spenderat en del tid här:

Så härligt att ligga och läsa, bästa sommar sysslan.

Sen har jag varit och skottat sand, tungt som fan, bra träning, fastnade såkart med bilen i sanden, svettades så det droppade om mig.
Så fick jag till slut fixat en liten hage åt Skorpan i alla fall, så hon åtminstone får vara ute lite och så att nån slipper stå inne hela tiden. Hade önskat få lite mer bete hemma vid men så blir det nog inte. Plockar gräs så händerna blöder och ryggen går av, så in i helvete ont i ryggen, bara proppa piller och jobba vidare. Finns inte så mycket alternativ.
Tömkörde Stråla lite och spände sen för kälken och körde lite i hagen, svettigt värre. Droppade om henne också. Jätteduktig tös!

Middag hos mina föräldrar på kvällen.

1 kommentar
Paula

Angående fången; jag har Maria Svenning på atg-kliniken som veterinär. Distriktaren vi tog ut sa åt oss att skjuta pållan medan Maria sa att 90 % av alla blir helt återställda och vägrade dömma ut henne, lite skillnad :). Hästveterinär Anna Semren är också duktig på fång, håller föredrag och sånt om sjukdomen..