Ida dag idá

Idag har jag hängt med Ida mest hela dan. Ätit lunch på Baan Thai, pulat på, promenerat med hundar osv.
När hon hade åkt så tog jag ut Stråla för en ridtur. Det gick sådär. Det var en del funderande om åt vilket håll vi skulle gå, lite backande, lite önskemål om att vända om, lite prova att hoppa men jag är ändå relativt nöjd om jag bara inte vore så chicken. Men jag är även väldigt envis.
På hemvägen så hade dom släppt ut grannhästarna i beteshagen igen så dom kom såklart galloperande och Stråla hetsade upp sig i vanlig ordning. Hon är lite jobbig vid möte av hästar hon inte känner, struttar, spänner sig, skuttar och drakblåser. Jag hoppade av fortare än kvickt såklart, före hon hade sett dom och före hon började strutta runt..
Hur man ska lyckas få bort det beteendet.
Jag hade ju verkligen hoppats på att få använda hästtransporten som Idas mamma så snällt lånade ut, men den gick ju inte igenom besiktningen, då hade vi kunnat åka runt och se andra hästar hade det inte blivit en så Big Deal.
Nåväl nåväl.

Imorgon eller på torsdag så får vi förhoppningsvis hit en annan fånghäst som sällskap åt Skorpan. Det vore ju kanoners, skulle lätta en del på min arbetsbörda plus att de andra kan gå tillbaka till Ivan på bete.
2 kommentarer
Putte

Låter som en bra dag. Hoppas onsdagen blir givande.

Johanna

Är det Baroc som kommer?