MysMayan

Pysslade om Mayan i solen brevid bron i dag.



Observera gärna hur hårt jag har "knutit" fast henne och så lämnades hon flera gånger. Hade lika gott kunnat stå lös. (lite skryt bara =P)


Hon ser lite skabbig ut mitt i värsta pälsfällningen, och marken är täckt av fuxmatta.


Hon blev rent av svettig där i solen. Mysiga goa gumman.

När jag åker in till stan så åker jag alltid förbi ett kallblod som alltid har täcke på. Även så idag.
Alltså när min Mays inte behöver täcke då har jag svårt att tänka mig att någon häst behöver täcke.

Mayan mår bäst varm och jag har provat allt för att få henne att sätta ordentligt med päls men hon gör inte det helt enkelt, nakenhästen i egen hög person, så då är det bara täcka fröken för att hon ska må bra. Men de här vårdagarna då myser hon som sjutton i solen, även på nätterna då det blir minusgrader mår hon bra, det är ju en annan sak då det regnar/snöar eller så.
Hösten är värst för henne, då är det svårt att ha en glad Mays som mår bra i kroppen. Men äh, nu njuter vi av våren och den ankommande sommaren.

Jag var och plaskade runt i bassängen på rehab idag och det är så underbart.
Men jag har lite svårt för att vara social med alla nakna/halvnakna tanter. Hade nog varit bättre på det sociala om vi hade haft kläder på oss =P
Ibland, som idag så möter man på bittra gnälliga eländiga tanter och jag bara hoppas att jag aldrig blir sån.
Högljudd är jag ju inte så jag kommer nog alltid bespara min närhet från det, men just gnället är ju lite svårt att komma undan ibland när det är jobbigt.
Jag tycker inte om att prata om det direkt, har väldigt svårt för att prata om det, har inget behov av att hela världen ska veta hur jag mår. Så kanske jag slipper bli en sån där gnäll tant.
Ibland känner jag att det blir lite mycket gnäll i bloggen, men det är ju för folk att bara låta bli att läsa liksom.


Aw, nu kom bästa grannen förbi och gav mig en telefon. Jag har även fått hans tvättmaskin och en vårjacka.
Världens bästa granne var det ja. Finaste.

Och på tal om det. Damon i Vampire Diares. Grrr, miiaouuu. Hot. Hans röst= knäsvag.
2 kommentarer
Ida

Haha jag har åxå väldigt svårt att tänka mig att nån behöver täcke om inte Mayan har! frusentanten :)Det är verkligen vår nu!



Jag ska nog komma med på de där badstunderna och tvinga dig att vara väldans social i badkostymen ;-) hehe Men jag kanske inte gnäller nog bra..hmm Det går nog att lösa ;)

Johanna

Jag förstår inte heller varför Barry alltid har täcke på sig, jag vet att han är klippt men nu är det ju varmt ute ;)