Lycka är en vårvarm häst

Började dagen ganska tidigt idag, tidigt för att vara mig vill säja. Strålande sol och stålande humör, Strålande häst på strålande promenad.
Ja alltså jag och Stråla tog en promenad i solen in till byn. Mötte en buss, en lastbil, andra hästar, gick förbi ett husbygge och en massa annat spännande. Krävde koncentation av tösen ändå och allt gick så bra. Stora fordon är ganska läskiga tycker hon fortfarande. Men vanlig trafik är inga problem.
Sen när vi kom hem så tog jag ett till grimskaft så jag hade två som tyglar och klättrade upp på henne.
Red sen runt lite på gården som om vi inte gjort annat.
Jag hade tänkt mig att jag skulle kunna behöva lite markservice ifall vi inte skulle förstå varann men det var ju inga problem. Jag visa med kroppen och hon gjorde precis som jag ville.
Lycklig.

När jag sen skulle ut med resten av gänget så började det hagla, Gjorde inte så mycket vi hade kul ändå.
Leffe var lite seg och stel i början men kom igång bra och då tog vi en galopp eller två (mycket korta). Wieee.
3 års rehabilitering och nu klarar han att galoppera, det är ju guld. Guld och diamanter.
Både jag och Leff mycket nöjda och glada.

2 kommentarer
Dunder&Jag

Men så trevligt! Härliga dagar med vårsol och hästar är aldrig fel.

Johanna

Kan bara hålla med ovanstående kommnentator.