Imorgon flyttar Stråla hemifrån

Japp, nu är det dags för tonåringen att flytta hemifrån.
Jag försökte lura Therese att jag skulle sälja henne men det gick inte (know me maybe?) såklart hon inte ska säljas, nej den häststackare som hamnat i mina klor kommer inte därifrån. Däremot så ska hon få åka till Ida och Andreas och gå på lösdrift tillsammans med två jämnåriga killar som jag hoppas att hon ska kunna härja och ha kul med, hon kommer att få gå i en mycket större hage än jag tyvärr har möjlighet att erbjuda och med mer att göra, Plus att det kommer att bli otroligt skönt för mig att bara ha tre hästar att sköta om ett tag.
Stråla behöver också få umgås med folk och hästar som inte ser henne som sin bäbis vilket vi gör här hemma, jag hoppas på att hon ska bli lite uppläxad och satt på plats av de andra hästarna, hon tror lite att hon kan göra hur hon vill och kan rent av stjäla mat direkt ur munnen på de här hemma.

Jag har lånat ut Mayan på foder i den vevan då det var dags att skilja henne och Stråla åt, hon gav allt hon hade åt Stråla och blev själv väldigt tunn och eländig, men det gick åt helvete. För att inte tala om att jag hade ångest varje dag i 6 månader (hon var borta i 4) nej det var hemskt.
Och förra vintern då jag mådde som sämst så försökte jag hitta en fodervärd åt Skorpan men hittade ingen.
Men det här känns bara bra, Ida och Andreas litar jag ju på till 100% så jag känner mig bara trygg och nöjd det kommer att bli jättebra. Däremot så vore det ju inte likt mig att inte oroa mig alls så jag har såklart nojat lite över att min fröken ska bryta ett ben eller nånting annat hemskt så att hon aldrig kommer hem igen.
Men det är klart hon ska komma hem igen och när hon kommer hem då ska det börjas ridas lite mer.

Nu regnar det och för första gången i höst så frös Mayan, helt otroligt, igår natt var det 0 gradit då frös hon inte alls men kallregnet blev för mycket så nu har dom fått komma in och sova i natt.
2 kommentarer
Ida

Ja ja ja nu kommer ni ju snart! =D Jag ska snart ut å fixa vidare med hagarna så det är prima till i natt! =D

Marie, nordnorskan

Låter som en bra plan och lösning för dig. Stråla kan behöva umgås med andra hästar, ja. Hon kommer säkert att mogna mycket i och med det. :)

Jag läser här regelbundet, bara så du vet. Synd att du haft otur med förkylningar och annat crap, men hoppas att det snart vänder för dig.

Hoppas vi kan ses snart igen! Perva lite. Biiiiiill Idol är intressant, faktiskt.Blir kul att följa.

Kramar/ Tiger