Månsken

Idag var det en tant som frågade om eleven är min dotter, ha ha, mmm jo hon är ett år äldre än mig.
Dessutom kallar dom henne för lilla flickan hela tiden.
Ja skönt ändå att jag för en gångs skull slipper vara den som får du som är så ung pikar hela tiden. Jag är gode less på det.
Det är många som har problem att prata med henne direkt utan frågar mig om hon trivs i sverige osv osv eller tittar på mig för översättning då dom inte förstår. Det måste vara jobbigt för henne, men hon kämpar på att göra sig förstådd och hon är riktigt bra på svenska. Jag måste säja att jag är otroligt imponerad av dom som flyttar till ett land så olikt hemlandet och så långt bort, det är modigt.

Efter jobbet, cykeltur i månskenet med Skorpan och Ebba.
Dom sa på nyheterna att det skulle komma snö imorgon. Oh noooo.
0 kommentarer