I am a strong woman

Men elev sa till mig idag: Linda du äl en mycket konstig! Du jobba, du ha fyla hästa och du äl ensammen... Du strong woman.  Hi hi hi.
Det är himla roligt att ha en elev med sig och dessa thailändskor är ofta så otroligt arbetsamma och nyfikna på att lära sig. Nästa för arbetsamma ibland men den här tjejjen är lagom. Fast en av våra tanter sa åt henne att inte vara så energisk. Ha ha. Plus att hon är väldigt trevlig och rolig så det blir tråkigt när hennes tid är slut.
Det roliga är ju också det att dom har svårt för att säja R, det minns jag att jag var så facinerad av första gången jag hade en thailänsk elev med mig. Jag har trott att det bara är som folk driver när man har sett på tv att dom skojar om asiater. Det låter så himla gulligt, ungefär som när jag pratar med Ebba

Stråla går det bara bra för, tydligen har hon tagit över kommandot över Prollan, typiskt henne pffft, och hon har hälsat på Prinsen över stängslet. Så kanske det löser sig i alla fall. Hoppas.

Mysig nording rumpa


Skorpan sprang brevid och Mayan och Ebba gick bakom. Mysig tur.
1 kommentar
Ida

hihihi