Lustig häst

Min far har fått spendera natten på akuten.
Genast tänkte jag att han fått problem med knäna igen eller varför inte hjärtat? Men det var en kraftig blodförgiftning. Han hade lyckats skruva sig i fingret men trots att vi tvättat och plåstrat om så hade det hunnit gotta till sig väldigt fint med bakterier där i. Det är ju så äckligt i hagen nu i det här vädret så det var väl egentligen ett brev på posten om man tänkt efter lite. Sticksår och väta och värme och skit och lera.

Varit upp till siknäs och tittat på Stråla idag. Allt väl med henne, hon har blivit jättemörk, ännu mörkare fux än tidigare. Lustig häst det där till att ändra färg hela tiden.
Hon var inte alls bydd i mig och det är väl bra, ser det som ett tecken på att hon har det bra där och trivs.
Nån dag när jag orkar ska jag fara och påminna henne om att jag kan vara ganska trevlig att umgås med. Jag har ju bara sett henne 3 gånger sen hon flyttade. Min tanke var väl att fara dit emellanåt och göra nånting med henne men orkar inte. Som sagt så har hon det kanon bra där och det är superskönt för mig att ha henne där.



Ebba har fått busa av sig lite med Annie. Hon är så tokbusig och här hemma har hon ingen som vill busa med henne.
1 kommentar
Johanna

ajdå inte bra med blodförgiftning!