Bra men jobbig dag

Jag hade fel, jag somnade riktigt fort igår. Det var skönt.

Inatt drömde jag att pappa sparkade mig på vristen och jag ramlade på knäna och det gjorde riktigt ont i både fot och knän. När jag sen på morgonen ska ge frukost åt hästarna här hemma så ramlar jag på platta marken, vrickar foten och slår knät... Lite läskigt och framförallt otroligt klantigt med tanke på att jag skulle vara på fötterna hela dan. Det har gått bra men jag är svullen och öm i foten nu och sårig på knät.
I över 2 timmar har jag varit i rask promenad idag plus att jag har stått väldigt mkt, det känns, jag har ju dessutom blivit väldigt förslappad över vintern då jag inte orkat göra nånting.
Trött och nöjd med dagen =)

Mina flickor har varit otroligt fina idag, Mayan var ganska stökig till att börja med, über brunstig och sprätte runt och "flörtade" med alla killar plus att hon inte alls gillade att gå iväg från Stråla en stund.
Men lilla medryttaren styrde upp det där jättefint sen gick det jättebra för dom. Duktiga flickor.


När det sen var Strålas tur så hade Mayan stökat upp sig igen så hon fick gå och ställa sig i en box, Stråla som också varit lite uppspelt av att vara på ett nytt ställe med nya hästar, brydde sig inte alls om att mamma gick, lugn och fin. Men när två mörka stiliga valaker gick där i från och hon blev "ensam" med en liten vit ponny då rackarns blev hon olycklig. Skrek och skrek och sprätte med frambenen.
Men hon skötte sig ändå jättebra. Väldigt lyhörd och fin och matte fick lära sig en del bra tricks.
Väldigt nöjd med min lilla tös för att vara första gången på kurs sådär och hon gjorde ju det hon skulle utan protester. Tystnade sen under koncentrationen.

Var sen och spenderade några timmar med pappa, innan jag hittade honom hade jag plöjt igenom hela jäkla sjukhuset. Znark, hann bli orolig också för det var nån som sa att han låg på intensiven. Men hittade honom till slut på stroke enheten. Troligtvis har han haft en liten stroke men han såg pigg ut och var i övrigt som vanligt nu när jag var där så det känns ju skönt. Men han har dessutom tydligen haft en infarkt tidigare, som han inte har sagt nånting om, och vägrat ta hjärtmedicinen. Envisa gubbe.

Sen har jag varit hos mamma och så nyss har jag varit och och motionerat mina hemmavarande pållar. Skorpan var väldigt rolig, jättepigg och fjantig, tvärnitade två gånger för nånting "farligt", ha ha.

Morgondagen blir nog inte riktigt lika intensiv i alla fall.
1 kommentar
Dunder&Jag

Men vad tråkigt med dina föräldrar, hoppas de piggar på sig.