Lagar mat

Jamenvisst, jag känner mig lite huslig och lagar faktiskt mat idag. Sitter och väntar på att det ska bli klart nu och det ser ut att räcka i minst flera dagar. Grejt! Jag lagar inte mat speciellt ofta, orkar inte, hinner inte, vill inte, men ibland så glimtar det till och då är det ju fasligt praktiskt att göra ett stort lass på en gång.
Det som är mindre praktiskt är att varmvattnet i köket antaglien har frusit och det har varit så nu i snart 2 veckor, så länge som det varit kallt, så då orkar jag ju absolut inte diska. Diskar upp det jag ska ha bara inne på toaletten. Antagligen bör jag väl säja till hyresvärden, men nej just det, jag orkar inte det heller.
Nu luktar det gott här  =D

Få se om jag ids ut med hästarna nå idag, det är 23 grader kallt. Minst. Men jag skulle behöva så att Mayan kanske sköter sig bättre imorgon då hennes lilla medryttare kommer igen.
0 kommentarer