Torsdan efter en onsdag mitt i augusti

Var och hämtade hem Mayan idag då. Lugn och harmonisk tjej. Tittade när dom hade nån slags uppvisning. Lite halvtråkig, hade hoppats på nån hopptävling eller nått =)
Jag gillar inte ridskole ridning alls och det passar absolut inte Mayan, dom är dåliga på att individ anpassa också utan kör liksom på lika för alla.
Det blev livat i hagen när Mayan kom hem och dom var tvugna att springa runt och skrika åt varann. Fjantar. Hi hi.
Sen kom veterinär Ragnarsson och fixade med tänder, Stråla skötte sig jättebra , dessutom hennes första gång att bli raspad och hon stod helt still. Leffe däremot fick sig en sup för han tänkte promenera ut genom fönstret när hon började raspa. Han bara gick rakt genom mig och veterinären med site på fönstret. Så har han bara gjort en gång tidigare med min, när jag skulle hämta hem honom för 3 år sen.
Mindre roliga nyheter är att Mayan håller på att tappa sina tänder. En tand har farit ganska nyligt och dom andra är på väg upp, slut på rötter. Det vore ju bara förjävla tragiskt om tänderna skulle ta slut på henne nu när hon mår så bra i övrigt.
 Livets ironi.
Nå än så länge var det ingen fara men det gäller att hålla koll så att hon får i sig mat ordentligt.

Nu blir det "kvällsfika" med Ida.

Tjipp..



Förväntansfulla. Mayan är på väg


Mayans ankomst fick alla att springa


Knasiga mysfröken är hemma


Som Celinas mamma sa: Mayan ser snart ut som en barbie häst. Kameran får inte riktigt fram färgerna av knallrosa och ljuslila.  I början tyckte jag att knallrosa på en fux var så horribelt det kunde bli, men jag börjar vänja mig.
1 kommentar
Dunder&Jag

Oj oj inte bra med tänderna men som sagt det är bara att hålla ett extra öga på det hela.